Marka Timberland to synonim wysokiej jakości obuwia i ponadczasowej klasyki. Miliony entuzjastów na całym świecie wykazuje ogromne przywiązanie do popularnego brandu. Ponadczasowy design i gwarancja nieprzemakalności przyciąga uwagę nie tylko mężczyzn. Oryginalne Timberlandy damskie nadadzą charakteru każdej stylizacji i zapewnią komfort podczas noszenia. Nie każdy jednak zna genezę powstania firmy.
Kto odpowiada za jej powodzenie?
Jak doszło do powstania nieprzemakalnego obuwia, które stanowi dziś modne uzupełnienie niemal każdego outfitu?
Nathan Swartz – historia sukcesu jak z amerykańskiego snu
Marka Timberland powstała w wyniku kompilacji pasji i doświadczenia. Jej założyciel, Nathan Swartz zaczynał swoją karierę jako czeladnik w fabryce obuwia w Bostonie. Dzięki temu poznał wszystkie procesy towarzyszące produkcji, co pozwoliło mu później odnieść sukces na międzynarodową skalę i stworzyć buty rozpoznawalne na całym świecie.
W 1952 roku Swartz wykupił połowę akcji w Abington Shoe Company. Dokładnie trzy lata później dokupił pozostałą część udziałów. W efekcie stanął za sterami przedsiębiorstwa, które zajmowało się produkcją obuwia dla topowych marek. Do prowadzonego biznesu włączył także swoich synów. Rodzinny biznes przeżywał swój rozkwit.
Marka Timberland jest obecnie doceniana za niezawodną jakość oraz troskę o detale. Wartość dodaną stanowi także działalność charytatywna oraz na rzecz ekologii.
Unikatowy projekt wodoszczelnych butów
Rok 1965 okazał się dla Swartza przełomowy i doprowadził do zaprojektowania oraz wytworzenia nieprzemakalnego obuwia. Kreatywny szewc zamierzał stworzyć buty, które sprawdzą się podczas obfitego deszczu. Od pojawienia się pomysłu do realizacji tego planu musiało minąć aż 8 lat. Zastosowanie w 1973 r. unikalnego patentu polegało na wtłaczaniu cholewki w podeszwę, a następnie na starannym złączeniu tych elementów z pomocą szwów. Zapewne nikt wówczas nie spodziewał się, że ten projekt ulegnie spopularyzowaniu na globalną skalę i będzie stanowił najpopularniejszy model marki Timberland. Nazwano go popularnie „Żółtym” lub wymiennie „Drwalem”.
Timberland w służbie ekologii i działalność charytatywna
Marka Timberland jest znana za sprawą dbałości o ekologię. Do produkcji obuwia wykorzystuje się materiały z ekologicznych upraw i recyklingu. Technologia Green Rubber odpowiada za doskonałą przyczepność butów do podłoża, co podnosi komfort użytkowania i bezpieczeństwo. Podeszwy butów Timberland są bowiem wykonane z tworzywa, które stanowi mieszankę przetworzonej gumy z opon samochodowych i kauczuku.
Jedną z najbardziej znanych akcji charytatywnych jest ta, w której Timberland zaoferował limitowaną kolekcję ubrań, a uzyskane ze sprzedaży pieniądze zostały przekazane dla mieszkańców Darfuru.
Globalna ekspansja
W ramach rozszerzenia oferty Timberland zaczął wprowadzać do swojego asortymentu także ubrania dla kobiet i mężczyzn oraz akcesoria. Mowa o zegarkach, czapkach, plecakach, odzieży dla dzieci czy okularach przeciwsłonecznych.
W latach 80. XX w. pojawiły się pierwsze sklepy stacjonarne we Włoszech, Francji i w Niemczech.
Dekadę później rozszerzono ofertę firmy o kolekcję damską – dzięki temu oryginalne Timberlandy damskie zaczęły podbijać serca konsumentek.
Marka Timberland pojawiła się na polskim rynku w 2002 r. i szybko podbiła serca wymagających użytkowników. Dwa lata później otwarto pierwszy sklep na terenie Azji, co stanowiło kolejny ważny punkt w rozwoju przedsiębiorstwa.
Sympatycy obuwia tej marki to świadomi konsumenci, dla których istotna jest nie tylko jakość i wygoda, ale także zrównoważona produkcja w trosce o środowisko.